HOME| PROFILE | ENTRY| PHOTOS | HOMEMADE RECIPES | WEDDING CHECKLIST | GA/SEGMEN | LINKIES

<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7942506562426439793\x26blogName\x3decah+khalili+:\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://ecahkhalili.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ecahkhalili.blogspot.com/\x26vt\x3d1412738160919635079', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Ecah Khalili
26 Years Old
a Wife . a Mummy . a Daughter

Webmistress
i am the owner, not you.

Welcome to my blog. Owned by Ecah Khalili. This is my special place where i can meditate and share my emotions with. Please remind yourself that this is my blog and i can put anything i want to post. Troublemakers aren't welcome here..
Instagram
11/06/2014 : Jika memerlukan sponser untuk Giveaway boleh bagitau saya k. =)
bold italic underline strong

Followers

Tagboard
keep comments to yourself.



Majalah Hijabista Edisi May 2014

Wedding Day 27/10/2013

Akad Nikah 26/10/2013

Jelita Beta : Nur Raisha Auni

Review From Blogger(s)
thanks for review

iehah farihah | izatisofea | gengentry | Liniey Nor

Credits

Designer: QING
Codings: Nicole
Edited: Ecah Khalili
Graphics & Inspirations: Sipei
Colors: Color Combos




Kedai Backlink,Backlink Percuma
Free Automatic Backlink

top blogs



13 Aug 2012 @ 16:26
Title: oh raya



semakin dekat hari raya menjelang semakin rasa susah hati.. kenapa? sebab bila raya la semua orang kelam kabut beli itu ini, pembaziran berlaku di mana mana, duit tiada tak lengkap raya rasanya..pendek kata semuanya dari hujung rambut sampai hujung kaki mesti baru.. dan diantara mereka2 yang susah hati itu adalah saya.. actualy nie tahun pertama beraya sebagai wanita yang sudah berkerja.. jadi sudah tentu baju raya xditanggung oleh mak ayah lagi.. segalanya atas duit sendiri.. dan almaklumlah bila sudah bekerja mesti la kene hulur2 duit raya..balik kampung takkan nak lenggang kosong.. sekurang2 nya biskut raya 2 3 jenis.. oh duit.. sekarang baru saya paham betapa hebatnya nak menghadapi raya.. terfikir2 dalam kepala macam mana la agaknya mak ayah kita susah payah nak belikan baju raya kita dulu.. tapi,bukan ke bersederhana tu lebih baik?mungkin minda masyarakat yang dah diset dengan perkataan "hari raya semua baru!!" membuatkan terlupa  tentang kesederhanaan..

raya tahun ni nak kata sederhana tak juga la jugak.. baju raya 2 pasang, handbag, kasut raya 2 pasang jugak la.. tengok sana sale, sini sale, aishh xtahan melihatnya..semalam (12nd August 2012) sy dan huby telah memulakan perjalanan membeli barang2 raya.. pagi pagi lagi dari kl ke tanjung malim, kemudian patah balik ke berjaya times square, dan akhir sekali eon bukit tinggi.. bersesak2 sampaikan sudah masuk waktu berbuka pon masih ramai yang sibuk memilih baju..
otw ke tanjung malim
´╗┐tapi bila sudah menjangkau dewasa nie raya tak terasa seronok macam zaman kanak kanak dulu.. betul kan?suasana raya pon tak sesyahdu dulu..kalau waktu kanak kanak dulu, sehari sebelum raya,  malamnya 2 3 kali try pakai baju raya.. kalau mak bagi memang tidur pon nak pakai raya rasanya.. tido malam pon dah mula termimpi mimpi pakai baju raya.. pagi raya awal2 lagi dah bangun walaupon pagi2 laen kitalah paling susah nak bangun.. kemudian bermulalah misi mengumpul duit raya..ermm..rindunya zaman tu.

teringat satu kenangan diwaktu kecil dulu sewaktu beraya bersama kakak dan abang.. tahun itu kami pulang ke kampung beraya bersama tok.. lepas jer sembahyang raya, misi mencari duit raya diketuai oleh abang pon bermula. teringat lagi kata kata tuan rumah "kalau tak habis lemang tu xdapat duit raya ".. haha.. apa lagi yang berada dalam fikiran abang yang baru darjah 6 masa tu selain duit raya..bila tuan rumah pergi ke dapur ambil minuman, abang suruh kami adik2nya tempel2kan lemang bawah meja..penuh bawah meja makan dengan lemang yang bertempel..dapat la kami adik beradik seorang 30sen duit raya dari tuan rumah.. hehe..

SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA DAN SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI = )


Written by : Ecah Khalili | 0 Comment(s)