HOME| PROFILE | ENTRY| PHOTOS | HOMEMADE RECIPES | WEDDING CHECKLIST | GA/SEGMEN | LINKIES

<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7942506562426439793\x26blogName\x3decah+khalili+:\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://ecahkhalili.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ecahkhalili.blogspot.com/\x26vt\x3d1412738160919635079', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Ecah Khalili
26 Years Old
a Wife . a Mummy . a Daughter

Webmistress
i am the owner, not you.

Welcome to my blog. Owned by Ecah Khalili. This is my special place where i can meditate and share my emotions with. Please remind yourself that this is my blog and i can put anything i want to post. Troublemakers aren't welcome here..
Instagram
11/06/2014 : Jika memerlukan sponser untuk Giveaway boleh bagitau saya k. =)
bold italic underline strong

Followers

Tagboard
keep comments to yourself.



Majalah Hijabista Edisi May 2014

Wedding Day 27/10/2013

Akad Nikah 26/10/2013

Jelita Beta : Nur Raisha Auni

Review From Blogger(s)
thanks for review

iehah farihah | izatisofea | gengentry | Liniey Nor

Credits

Designer: QING
Codings: Nicole
Edited: Ecah Khalili
Graphics & Inspirations: Sipei
Colors: Color Combos




Kedai Backlink,Backlink Percuma
Free Automatic Backlink

top blogs



5 Apr 2013 @ 16:05
Title: manusia..kenapa tak pernah puas?



dari kecil sampai la sy berumur 24 tahun, berat paling tinggi penah sy capai hanyalah 34kg..itulah pencapaian terbaik sy sebelum ni. sedihnya bila macam macam panggilan dan gelaran diberikan kepada saya. papan lapis?sekeping?macam macam lagi da biase sy dengar.sy redha sebab bukan sy minta untuk dilahirkan macam ni.Alhamdulillah, disebalik badan yang mereka kata papan lapis ni, Tuhan berikan sy kelebihan kelebihan yang tak semua orang ada.tapi disebalik kelebihan kelebihan itu,masih ada juga yang mahu berkata kata..
- berat 30kg -

zaman sekolah, sy merupakan salah seorang pelari jarak jauh sekolah..tapi mereka mereka suka berkata.."badan macam papan lapis boleh la..angin tiup sekali jer terus sampai garisan penamat.." oh sedihnya saya..kadang kala mereka mereka bercakap sambil ketawa dihadapan sy..sy bukan lah seorang yang suka ambil serius dengan gurauan..tapi bila setiap hari dan setiap masa sy diperli dengan gurauan macam tu,lama lama hati saya mula terasa..pernah sy berdiri dihapan pintu kelas kemudian seorang kawan berkata "..risau aku tengok kamo dok depan pintu..tiup dek angin kang hilang.." satu kelas ketawakan sy..sy senyum..xpe..ini kurniaanNya..sy harus terima..

teringat satu peristiwa semasa sy sedang tidur diruang tamu, tiba tiba terdengar bunyi kereta dihapan rumah..dalam hati,oh ada orang datang..terdengar suara mak dari depan uma menjerit jerit seronok sebab sedara dari jaoh rupanya yang datang.. sy yang malas bangun pura pura tido di ruang tamu tiba2 terdengar "sape yang tido tu mak ndak..ya Allah,kesiannya..sakit ape??.." dalam hati sy tertanya2,buruk sangat ke sy ni sampai sedara sy kesian dan tanya sakit ape..

perkara paling sedih dalam hidup sy apabila seorang kawan menghina sy dengan kata kata yang sampai sekarang sy tak boleh lupakan..katanya, apa guna ada rupe tapi kurus kering macam papan lapis..laki tak suke perempuan kurus katanye dan yang paling buat sy rasa terhina bila dia ckap, "ape la yang bf ko pandang kat ko..stakat rupe je ke?.." Ya Allah,hina sangat ke sy?rasa nak jer sy cakap balik dekat kawan sy tu,"..sekurang kurangnya aku tak perlu tampal sticker OKU pada kereta ak macam ko.." tapi mulut sy berat nak cakap macam tu kat dia..masih ingat lagi sy menangis tersedu2 dihadapan rezuwan(hubby) dan sejak dari tu sy berazam untuk naekkan berat badan sy walaupon sy tao rezuwan xpenah kesah n terima sy dengan seadanya..rezuwan xpenah malu untuk bawa sy kemana mana and tunjukkan sy pada kawan kawan dia..tapi, sy dah penat dihina
- berat 50kg -

Alhamdulillah..dalam masa 6 bulan, sy berjaya naekkan berat badan sy..dari 30kg, berat sy sekarang 51kg..Alhamdulillah..BMI sy pon ok sesuai dengan tinggi sy..tapi bila sy da berjaya naekkan berat sy dan tak kurus lagi, kenapa mereka mereka masih nak berkata kata..

- "cah, ko nmpak gemok la..xcomei la.."
- "baek ko turunkan berat ko, xelok gemok2..nnti senang penyakiy.."
- "muka ko dah xcomei weh, nmpak tembam sangat2 buat ko nmpak xcomei.."
- "baek ko diet weh, gemok la ko.."

tu antara kata kata mereka dan sebenarnya banyak lagi.. pelik kan manusia ni..siap suruh sy turunkan berat badan lagi..kenapa sy perlu turunkan berat?BMI sy normal dan sy sihat..sejahat jahat mulut sy,sy xpenah hina bentuk fizikal orang yang Tuhan da kurniakan..sebab sy pon tak smpurna..mereka mereka tu sempurna sangat ke?manusia tak pernah puas kan?kurus mereka hina,da berisi pon masih nak kata mcm2..nk ape sebenarnya?

tapi Alhamdulillah, diantara mereka mereka yang suka menghina tu, masih ada rakan rakan yang sentiasa memberi semangat seperti di bawah ni...


thanks pada yang bagi semangat..pada yang tak henti henti menghina, semoga terbuka hati untuk berubah. kita kan manusia biasa..tiada yang sempurna.


Written by : Ecah Khalili | 22 Comment(s)