HOME| PROFILE | ENTRY| PHOTOS | HOMEMADE RECIPES | WEDDING CHECKLIST | GA/SEGMEN | LINKIES

<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7942506562426439793\x26blogName\x3decah+khalili+:\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ecahkhalili.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ecahkhalili.blogspot.com/\x26vt\x3d-4528922156639608747', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Ecah Khalili
26 Years Old
a Wife . a Mummy . a Daughter

Webmistress
i am the owner, not you.

Welcome to my blog. Owned by Ecah Khalili. This is my special place where i can meditate and share my emotions with. Please remind yourself that this is my blog and i can put anything i want to post. Troublemakers aren't welcome here..
Instagram
11/06/2014 : Jika memerlukan sponser untuk Giveaway boleh bagitau saya k. =)
bold italic underline strong

Followers

Tagboard
keep comments to yourself.



Majalah Hijabista Edisi May 2014

Wedding Day 27/10/2013

Akad Nikah 26/10/2013

Jelita Beta : Nur Raisha Auni

Review From Blogger(s)
thanks for review

iehah farihah | izatisofea | gengentry | Liniey Nor

Credits

Designer: QING
Codings: Nicole
Edited: Ecah Khalili
Graphics & Inspirations: Sipei
Colors: Color Combos




Kedai Backlink,Backlink Percuma
Free Automatic Backlink

top blogs



20 May 2013 @ 21:56
Title: saya silap ke? maafkan saya..




5 tahun lepas, seorang kawan telah bertanya kepada saya,

"siapa ko 5 tahun akan datang?"

dan saya menjawab,

"kalau aku paling berjaya dalam hidup, 5 tahun akan datang aku adalah seorang software engineer..dan kalau aku paling gagal dalam hidup, aku akan meniaga kat pasar malam..jadi 5 tahun akan datang kalau ko nampak aku kat pasar malam tengah meniaga, ko faham faham sendiri la dan jangan tanya apa apa lagi.."

Kawan saya hanya tersenyum mendengar kata kata saya.

5 tahun dah pun berlalu. Alhamdulillah, saya telah pun mencapai cita cita menjadi software engineer. Tapi kenapa saya tak rasa yang saya seorang yang berjaya? Masih belum mampu memiliki apa apa, masih belum membanggakan keluarga, sedangkan kawan saya yang bertanyakan soalan tersebut kepada saya sudah pun memiliki sebuah Honda dengan hanya meniaga di pasar malam sahaja. Saya silap ke?

Sedang saya menggoogle internet, tiba tiba saya terpandang sebuah hadis riwayat Abu 'Ubaid yang berbunyi :

"9 per 10 daripada rezeki adalah pada perniagaan"

ya, mungkin saya silap. Rezeki masing masing siapa sangka kan? Maafkan saya kawan..


Written by : Ecah Khalili | 30 Comment(s)