HOME| PROFILE | ENTRY| PHOTOS | HOMEMADE RECIPES | WEDDING CHECKLIST | GA/SEGMEN | LINKIES

<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7942506562426439793\x26blogName\x3decah+khalili+:\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://ecahkhalili.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ecahkhalili.blogspot.com/\x26vt\x3d1412738160919635079', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Ecah Khalili
26 Years Old
a Wife . a Mummy . a Daughter

Webmistress
i am the owner, not you.

Welcome to my blog. Owned by Ecah Khalili. This is my special place where i can meditate and share my emotions with. Please remind yourself that this is my blog and i can put anything i want to post. Troublemakers aren't welcome here..
Instagram
11/06/2014 : Jika memerlukan sponser untuk Giveaway boleh bagitau saya k. =)
bold italic underline strong

Followers

Tagboard
keep comments to yourself.



Majalah Hijabista Edisi May 2014

Wedding Day 27/10/2013

Akad Nikah 26/10/2013

Jelita Beta : Nur Raisha Auni

Review From Blogger(s)
thanks for review

iehah farihah | izatisofea | gengentry | Liniey Nor

Credits

Designer: QING
Codings: Nicole
Edited: Ecah Khalili
Graphics & Inspirations: Sipei
Colors: Color Combos




Kedai Backlink,Backlink Percuma
Free Automatic Backlink

top blogs



9 Oct 2013 @ 10:31
Title: Ikan Bakar Portugis




Sebelum harijadi saya dulu, saya pesan pada mr.huby. Kalau nak bagi hadiah tak payah la beli benda benda yang pelik pelik sangat. Bagi benda yang saya suka dan minat contohnya macam periuk ke, mesin jahit ke. Boleh ler jugak saya guna hari hari. Mr.huby pon hadiahkan saya oven. Yeaaa.. Memang senyum sampai ke gusi ler.. Sejak tu dalam seminggu 3 4 kali menu bakar mesti ada untuk makan malam.. Tak nak sia siakan hadiah mr.huby la kononnya.

Entry kali ni bukan nak cerita pasal oven. Nak cerita pasal gambar kat atas tu. Walaupon gambar kat atas tu gambar kupang jer yang lebih tapi sebenarnya nak share ikan bakar portugis yang sebelah tu. Saya masak malam tadi untuk dinner. Saya suka ikan bakar portugis ni sebab ada bau limau purut. Bau wangi limau purut tu yang buat selera nak makan. Jom check resepi.

Bahan - bahan
- Ikan (ape ape ikan pon boleh. Saya pakai ikan pari)
- Minyak untuk menumis
- 1 biji limau nipis/ kasturi
- 1 sudu kicap manis
- garam gula secukup rasa
- kacang bendi / kacang botol

Bahan - bahan kisar
- 10 tangkai cili kering
- 4 biji buah keras
- 1 biji bawang besar
- 1 batang serai
- 1/2 inci belacan
- 3 helai daun limau purut

Cara cara
Panaskan minyak. Tumis bahan kisar sampai garing. Perah limau dan masukkan kicap manis. Rasakan garam gula. Tutup api. Keluarkan bahan tumis dari kuali. Biarkan sejuk sekejap kemudian lumurkan pada ikan. Potong kacang bendi atau kacang botol (kalau nak letak dua dua pon takpe) dan gaulkan bersama ikan. Ok dah boleh bakar.

Ikan bakar ni saya makan dengan kupang masak pindang dan sayur kacang buncis + cendawan tumis. Tak sempat nak buat air asam untuk ikan bakar. Balik kerja perut dah tergedik gedik lapar. Terus masuk dapur dengan kemeja dan seluar kerja. Memang tak sempat la nak buat air asam untuk ikan bakar. Tapi ikan bakar portugis ni tak makan dengan air asam pon ok je. Sebab bahan bahan tumis tu dah ada rasa masam, pedas dan wangi. So selamat mencuba.


Written by : Ecah Khalili | 40 Comment(s)