HOME| PROFILE | ENTRY| PHOTOS | HOMEMADE RECIPES | WEDDING CHECKLIST | GA/SEGMEN | LINKIES

<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7942506562426439793\x26blogName\x3decah+khalili+:\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://ecahkhalili.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ecahkhalili.blogspot.com/\x26vt\x3d-4528922156639608747', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Ecah Khalili
26 Years Old
a Wife . a Mummy . a Daughter

Webmistress
i am the owner, not you.

Welcome to my blog. Owned by Ecah Khalili. This is my special place where i can meditate and share my emotions with. Please remind yourself that this is my blog and i can put anything i want to post. Troublemakers aren't welcome here..
Instagram
11/06/2014 : Jika memerlukan sponser untuk Giveaway boleh bagitau saya k. =)
bold italic underline strong

Followers

Tagboard
keep comments to yourself.



Majalah Hijabista Edisi May 2014

Wedding Day 27/10/2013

Akad Nikah 26/10/2013

Jelita Beta : Nur Raisha Auni

Review From Blogger(s)
thanks for review

iehah farihah | izatisofea | gengentry | Liniey Nor

Credits

Designer: QING
Codings: Nicole
Edited: Ecah Khalili
Graphics & Inspirations: Sipei
Colors: Color Combos




Kedai Backlink,Backlink Percuma
Free Automatic Backlink

top blogs



3 Apr 2014 @ 11:08
Title: Dia Lebih Pakar Dari Doktor Pakar!!




Pernah jumpa kawan macam ni?Alahai..pening kepala puan esah ni..
Dulu masa perut saya 4 bulan : 
"Cah, ko dah 4 bulan perut tak nampak lagi. Baik ko pegi jumpa doktor. Ada masalah ni dengan anak ko"
Bila balik dari checkup saya bagitau dia doktor cakap anak saya sihat. Tapi ni pulak yang dia cakap :
"Ye ke.. Kadang doktor ni bukan boleh percaya sangat. Aku rasa confirm ada masalah ni"
Doktor bukan boleh percaya sangat? Abis tu nak percaya cakap sape?Ooo..lupa pulak. Dia ni lagi pakar dari doktor pakar. Jadi kena dengar cakap dia la kan..
Bila masuk 6 bulan :
"Cah,ko dah 6 bulan dah kan?Keciknya perut macam baru 4 bulan. Ko pegi check tak?Entah entah ada masalah ngan anak ko"
Nampak tak? Nampak tak? Sepatutnya sebagai kawan kita mendoakan yang baik baik. Ni macam mengharap sesuatu yang tak elok pulak. Sedih pun ada. Minggu lepas saya pergi checkup macam biasa. Doktor cakap anak saya sihat. Ukuran tulang kaki, tulang peha, ukuran kepala n berat pon normal. Tak lari sikit pon EDD. Doktor cakap maknanya anak saya membesar dengan sihat. Tak besar n tak kecik. Normal. Saya tanya doktor kenapa perut saya tak besar sangat macam perut preggy mummy yang lain. Dan ini jawapan yang doktor bagi pada saya :
"Perut awak nipis. Tak ada lemak. Sebab awak ni kurus sangat. Saya scan pon senang je. Ada setengah orang yang perutnya tebal susah sikit bila scan. Sebab tu awak cepat rasa bila baby bergerak n sebab tu jugak perut awak nampak kecik. Tapi jangan risau. Anak awak sihat"
Ok. Dah dapat jawapan kan? Tapi si kawan ni tetap tak puas hati.
"Eh! Ko dah rasa baby bergerak? Dah rasa baby kick?Bukan kot. Mana ada baby bergerak time macam ni. Awal lagi. Dekat 9 bulan baru la rasa pergerakan baby. Macam pelik jer anak ko ni.. Pelik"
Hahhh!! Dekat 9 bulan baru rasa baby bergerak n kick??!! Kali ni rasa nak marah dah pon ada jugak. Cik kak, cik jah,cik mah oiiiiiii..ni cik esah nak bagitau ni. Saya mula terasa baby menendang nendang main futsal dalam perut ni start dari 16weeks lagi tau tak!! Maknanya masa 4 bulan lagi saya dah rasa dia menendang!! Info yang saya dapat dari internet n doktor pun memang ada bagitau pergerakan baby boleh mula dirasa sekitar 16weeks - 24weeks. Setiap kali saya pergi checkup pun, doktor akan tanya baby ada bergerak ke tak. Doktor pon dah cakap, kalau tak rasa baby bergerak, terus pergi hospital Ok!! Aishhhh..geram pulak rasa. Kalau kawan yang bercakap tu dah ada anak 8, dah banyak kali bersalin, tak pe la jugak. Maybe la pengalaman dia macam tu. Tapi kawan yang bercakap ni kawin pon belum lagi. Tapi bercakap macam anak dah 8!! Aduhaiii.. Tension cik esah..


Written by : Ecah Khalili | 20 Comment(s)