HOME| PROFILE | ENTRY| PHOTOS | HOMEMADE RECIPES | WEDDING CHECKLIST | GA/SEGMEN | LINKIES

<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7942506562426439793\x26blogName\x3decah+khalili+:\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://ecahkhalili.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://ecahkhalili.blogspot.com/\x26vt\x3d1412738160919635079', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Ecah Khalili
26 Years Old
a Wife . a Mummy . a Daughter

Webmistress
i am the owner, not you.

Welcome to my blog. Owned by Ecah Khalili. This is my special place where i can meditate and share my emotions with. Please remind yourself that this is my blog and i can put anything i want to post. Troublemakers aren't welcome here..
Instagram
11/06/2014 : Jika memerlukan sponser untuk Giveaway boleh bagitau saya k. =)
bold italic underline strong

Followers

Tagboard
keep comments to yourself.



Majalah Hijabista Edisi May 2014

Wedding Day 27/10/2013

Akad Nikah 26/10/2013

Jelita Beta : Nur Raisha Auni

Review From Blogger(s)
thanks for review

iehah farihah | izatisofea | gengentry | Liniey Nor

Credits

Designer: QING
Codings: Nicole
Edited: Ecah Khalili
Graphics & Inspirations: Sipei
Colors: Color Combos




Kedai Backlink,Backlink Percuma
Free Automatic Backlink

top blogs



17 Apr 2013 @ 22:37
Title: cincin merisik





Tarikh merisik : 10 February 2013

masa kecik penah pakai emas.. mak belikan..bila dah masuk sekolah menengah n dah remaja, tak pernah berminat langsung pada emas..kenapa? sebab sy rasa macam makcik makcik pulak bila pakai emas.. kawan sy penah tanya, dah kawin nanti masih tak nak pakai emas ke? ishhh..dah kawin kena la pakai emas.. nanti orang pikir suami saya tak ada duit plak nak beli barang kemas..haha..

bila majlis merisik saya hampir berlangsung, sy bertanya pada emak.."selalunya merisik orang bagi cincin macam mana?" dan mak jawab, selalunya cincin belah rotan jer orang bagi masa merisik.dan dalam kepala sy terbayang cincin belah rotan tu mesti bulat n tak da batu batu.. yess..tekaan sy tepat setelah bertanya kepada encik google..nampak sangat tak penah amik tao sebelum nie..

masa nak beli cincin ni, rezuwan bawa saya pergi ke sebuah kedai emas..sy pon terus tanya,"nak tengok cincin belah rotan.." cina kedai tu pon keluarkan koleksi cincin belah rotan..banyaknyeeee..tapi sy tak tao macam mana nak tao cincin tu cantik ke tak..tengok macam tak ada perasaan..tiba tiba cina kedai tu keluarkan satu cincin belah rotan n bagitao "amoi..ni design terbaru..cantik.." sy pon ambil cincin tu n try kat jari..cantik ke?macam cincin tikam 20sen yang selalu beli masa kecik kecik dulu tu jer..kat mana yang cantiknya ntah la..mesti cina ni tipu cakap design terbaru..bila rezuwan tengok muka sy macam tak puas ati, dia bawak sy ke kedai emas lain pulak..

di kedai kedua, lebih banyak cincin belah rotan sampai sy tak tao nak pilih mana satu.. tapi dalam hati tetap terasa,cantik ke cincin cincin ni sume?aduhhh..tak pandai la..tiba tiba pekerja kedai emas tu tanya sy "akak nak tengok design terbaru tak?kejap sy ambik.." bila pekerja tu bawak cincin yang dia cakap design terbaru tu,terkejut sy..ehhh..sama la cincin tu dengan cincin yang cina kedai pertama tadi cakap design terbaru..maksudnya cina kedai pertama tu tak tipu la..sy pon dengan tanpa segan silu pon bertanya "macam ni cantik ke dik?"..haha..nampak sangat teruk betul saya ni..pekerja tu pon jawab "design terbaru kak..cantik la macam ni.." dalam ati, owh cantik rupenya macam ni..rezuwan tanpa ragu ragu pon beli cincin tu untuk merisik..ah lantak la cantik ke tak..sy tak pandai bab bab nie..dah dua kedai promote cakap cantik,ambik jer la..lagipon orang nak belikan untuk kita..kena terima dengan ikhlas..

saiz jari sy 12..tapi cincin tu saiz 15 plak..aduhai..disebabkan dua kedai promote cincin tu kat sy, sy tetap nak jugak walaupon saiz 15..maka terpaksa la pakai longgar..selang sebulan lepas majlis merisik, badan sy naek mendadak..cincin yang pada mulanya longgar sekarang dah muat muat n ketat dengan jari sy.. nasib baek beli saiz 15.. kalau tak, terpaksa la letak cincin tu dalam frame gantung kat dinding jer..

tapi ade perubahan bila sy dah mula pakai emas..setiap hari dok google tengok gambar cincin n gelang emas kat google..rasa macam syok n dah dewasa bila pakai emas..mak pon cakap, baru la nampak macam perempuan.. n mak cakap hujung bulan 4 ni nak belikan saya rantai n anting anting emas..wahh..teruja..mungkin sebab mak tengok sy dah mula berminat pakai emas kot sebab tu dia nak belikan..dan semalam kakak sy call bagitao harga emas turun mendadak.. dan esok juga sy nak pergi serbu kedai emas..hehe..kata orang beli emas ni tak rugi..betul tak?



Written by : Ecah Khalili | 20 Comment(s)